

Noutati
AN 2 (2024-2025)
- Număr referință proiect: 2024-1-RO01-KA121-SCH-000217413
- Buget aprobat: 29.164 euro
- Perioada: 01.06.2024-31.08.2025
- Activități prevăzute:
- a) o mobilitate de grup pentru 5 elevi (nivel gimnazial), în vederea îndeplinirii obiectivului nr. 1 (dezvoltarea competențelor digitale);
- b) 3 mobilități (9 profesori) pentru participare la cursuri de formare profesională în vederea îndeplinirii obiectivului nr. 2 (dezvoltarea competențelor de predare-învățare-evaluare)
MOBILITATEA 1
În perioda 17-21 februarie 2025 a avut loc prima mobilitate din cadrul proiectului de Acreditare Erasmus (an II), în Barcelona, Spania. Trei cadre didactice din învățământul preșcolar (prof. Sanda Maria, prof. Ivan Ancuța și prof. Ivan Aurelia) au participat la cursul de formare "STEAM education in preschool" care a avut ca scop dezvoltarea abilităților de integrare a activităților STEAM în educația preșcolară.
Au fost desfășurate activități precum:
- ateliere de planificare creativă a lecțiilor (participanții au conceput lecții interdisciplinare care promovează creativitatea, gândirea critică și rezolvarea problemelor în cadrul disciplinelor STEAM);
- ateliere de proiectare a unor activități practice;
- explorarea unor instrumente și resurse STEAM;
- dezbateri privind educația STEAM și educația incluzivă (prezentarea unor exemple de bune practici)
- activități practice outdoor.
Astfel, cadrele didactice au explorat principiile educației STEAM, au învățat cum să realizeze un proiect de lecție pentru învățarea bazată pe acest tip de educație, cum să proiecteze o activitate STEAM, dar și modalități de integrare eficientă a unor exemple de activități prezentate.
MOBILITATEA 2
A doua mobilitate din acest an a avut loc în Italia, la Florența, în perioada 03-08 martie 2025 și a fost dedicată învățământului primar. Trei cadre didactice (prof. Ghinea Viorica, prof. Sîrbu Irina și prof. Ionescu Mihaela) au participat la cursul de formare "Project based learning for primary school" în scopul aprofundării acestei metode și al descoperirii unor noi perspective de abordare europene.
Printre obiectivele de învățare ale programului se pot enumera:
- descoperirea caracteristicilor PBL și diferențierea unui proiect obișnuit de învățarea bazată pe proiecte;
- integrarea eficientă a temelor din curriculum național în PBL;
- planificarea unor activități PBL respectând structura și etapele acestei metode;
- decoperirea unor instrumente digitale utile în realizarea activităților PBL;
- realizarea unui schimb de bune practici cu ceilalți participanți la curs.
Cursul a oferit perspective valoroase pentru a face învățarea mai atractivă și interactivă, pentru a aduce realitatea lumii înconjurătoare în sala de clasă, deoarece PBL presupune raportarea temelor la contexul real astfel încât elevii să înțeleagă utilitatea sarcinilor de lucru.
MOBILITATEA 3 - GRUP DE ELEVI
Cea de-a treia mobilitate a proiectului a fost organizată pentru un grup de 6 elevi ai Școlii Gimnaziale Mănești, însoțiți de două cadre didactice (prof. Plavie Georgiana și prof. Iancu Izabela):
- Purcărea Rareș Ionuț (Școala Gimnazială Drăgăești-Ungureni, clasa a VII-a);
- Rădoi Sebastian (Școala Gimnazială Drăgăești-Ungureni, clasa a VII-a);
- Oprea Ștefania Eliza (Școala Gimnazială Mănești, clasa a VII-a);
- Antofie Alesia Maria (Școala Gimnazială Mănești, clasa a VI-a);
- Iacob Maia Ioana (Școala Gimnazială Mănești, clasa a VI-a);
- Iacob Elena Alexandra (Școala Gimnazială Drăgăești-Pământeni, clasa a VI-a).
Mobilitatea s-a desfășurat în Spania, Granollers (regiunea Barcelona), în perioada 19-23 mai 2025, instituția de primire fiind Escola Mestres Montaña. Scopul mobilității a fost acela de a se realiza un schimb de experiență cu profesori și elevi dintr-o altă țară, aparținând unui alt sistem de învățământ. Printre obiectivele urmărite putem enumera: dezvoltarea competențelor digitale și ecologice, exersarea limbii engleze în contexte autentice, dezvoltarea competențelor sociale, îmbogățirea cunoștințelor despre Europa, dezvoltarea competenței de expresie culturală.
Elevii au fost entuziasmați și au participat cu interes la toate activitățile propuse, descoperind o nouă cultură și un nou sistem de învățământ. Au legat prietenii care s-au consolidat în momentul în care vizita ne-a fost întoarsă (1-6 iunie 2025). Și-au dezvoltat competențele de comunicare în limba engleză, digitale (descoperind o nouă ramură a informaticii - robotica), ecologice (participând la acțiuni privind protejarea mediului înconjurător), culturale (observând și conștientizând diversitatea culturală a spațiului european). În același timp, au aflat foarte multe informații despre Spania și Europa, toate acestea contribuind la dezvoltarea culturii generale.
MOBILITATEA 4
A patra mobilitate a avut loc în Cehia (Praga), în perioada 14-18 iulie 2025 și a fost organizată la nivelul învățământului gimnazial. Patru cadre didactice (prof. Drăgăescu Simona, prof. Niță Oana, prof. Dina Denisa și prof. Stancu Adina) au participat la cursul de formare "Game based learning and gamification", dorind să aprofundeze metoda învățării bazate pe joc în scopul creșterii motivației elevilor pentru învățare.
Activitățile de învățare au fost interactive, organizate indoor și outdoor, facilitând comunicarea între cei 15 participanți din Turcia, Italia, Germania și România, precum și dezvoltarea competențelor digitale, sociale și de expresie culturală. Au fost prezentate diverse tipuri de jocuri online și offline, aplicații și platforme digitale care pot facilita învățarea la multe discipline: Skribble.io, Autodraw, Quickdraw.withgoogle, Canva, Storyjumper, The pyramid, Kahoot, Blooket, Goosechase, Forbidden words.
După o incursiune în evoluția tehnologiei de-a lungul timpului, discuțiile s-au oprit asupra etapei inteligenței artificiale, aflându-se informații despre modul în care funcționează ''creierul'' AI. De asemenea, au fost enumerate și exemplificate diferite aplicații care funcționează pe baza AI: Chat GPT, Deepfake.civai.org, Mistral.ai, Claude.ai, Perplexity.ai, Zapier, Copilot.microsoft.
Mobilitatea a contribuit semnificativ la dezvoltarea competențelor pedagogice, digitale, lingvistice și interculturale, oferindu-se totodată motivația de a implementa metode inovatoare, de a utiliza jocuri și aplicații digitale în activitatea didactică pentru stimularea interesului elevilor și îmbunătățirea rezultatelor școlare. Cursul a fost foarte bine structurat, cu activități interactive și conținut relevant, adaptat nevoilor actuale din domeniul educației.